Seyyar kumlama, yüksek tazyikli hava üreten bir kompresör, kumlama makinası, hortumlar vb. donanım ile her
yerde yapılabilir ve her cins malzemeye (ve genellikle büyük malzemelere) uygulanabilir. Ancak bu metodunda
dezavantajı toz çıkmasıdır. Aslında toz çıkarmadan, yani tozsuz kumlama yapmakta mümkündür. Toz olmadan
kumlama yapmak için, sulu (ıslak) kumlama yapılır. Bu sistemde kumlama yapılırken, özel bir yöntem ile,
kumlanan malzemenin üzerine ıslak kum püskürtüldüğünden, toz çıkmaz.
Sulu (ıslak) kumlama daha çok marinalarda, çekek yerlerinde, fiber ya da ahşap teknelere yapılır. Burada amaç
toz ile çevreyi rahatsız etmeden, tekneye kumlama yapmaktır. Ayrıca sulu kumlama, şehir içinde, inşaat ya da
binalarda, kumlama metodu ile sıva kaldırma-kazıma, duvar temizleme (boya kazıma-kaldırma), mermer veya
benzeri doğal taş yüzeylerde, kumlama ile eskitme yapılacağı zamanlarda tercih edilir.
Aslında çelik yüzeylerde de, sulu kumlama yapmak mümkündür ama, kumlamanın hemen sonrasında yüzeye
uygulanması gereken özel boya oldukça maliyet getirdiğinden, çelik yüzeylerde, sulu kumlama tercih edilmez.